04.09.2020

Postępy w cyfrowej ikonografii muzycznej

Mike Kestemont

Benchmarking wykrywania instrumentów muzycznych w nieograniczonych, niefotorealistycznych obrazach z dziedziny sztuki

W tym wystąpieniu przedstawimy Minervę, pierwszy benchmark – zestaw danych porównawczych – do wykrywania instrumentów muzycznych w niefotorealistycznych, nieograniczonych kolekcjach obrazów z dziedziny sztuk wizualnych. Badanie pozycjonuje się w obrębie ikonografii muzycznej, interdyscyplinarnej dziedziny z pogranicza muzykologii i historii sztuki. Porównujemy szereg najnowocześniejszych systemów do klasyfikacji obrazów i wykrywania obiektów. Nasze wyniki demonstrują, że jest to zadanie wykonalne, ale też wskazują na znaczące wyzwania jakie stawia przed komputerową analizą obrazu ten materiał artystyczny. Stosujemy system do niepróbkowanego zbioru i prezentujemy analizę ilościową wykrytych fałszywych wyników pozytywnych. Analiza błędów daje szereg nieoczekiwanych informacji na temat elementów kontekstu na które zwraca uwagę detektor. Na przykład ikonografia otaczająca dzieci i instrumenty muzyczne ma swoje cechy charakterystyczne, takie jak intymność w mowie ciała.

Autorzy: Mike Kestemont (presenting), Matthia Sabatelli, Nicolae Banari, Marie Cocriamont, Eva Coudyzer, Karine Lasaracina, Walter Daelemans, Pierre Geurts

Link do nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=3ofj_zHzt7U

Spotkanie na zoomie (po transmisji wykładu):

https://zoom.us/j/99882215382?pwd=eUtaaUQ3dzhPSXB6Ny91T1pOMkhkUT09